Uppfostran

Större otacksam snorunge får man leta efter.
Vissa barn är riktiga snorungar, min lillebror är en sådan och han får min kusin att bli precis likadann.
Varför är det okej att småbarn beter sig precis hur de vill? Jag tycker att jag vid 8 års ålder inte var så korkad som mamma fick en att framstå.

"Han är bara 4 år"
"Han är bara 5 år"
"Han är bara 6 år"
"Han är bara 7 år"
"Han är bara 8 år"

Wait... What? 4 år, ja. 5 år, ok. Men 6 år? Jag visste precis vad jag gjorde när jag betedde mig illa när jag var 6 år, och när folk reagerade tillbaka lärde jag mig hur jag skulle bete mig. Uppenbarligen gäller inte det för dem yngsta barnen. Visst jag har inte barn, men jag påstår faktiskt att mina barn kommer bli väluppfostrade.

-----------------------------------------------------------------------------


Bilden har för övrigt inte med texten att göra, kom att tänka på den när jag skrev rubriken till tidigare inlägget XD
Den fick mig på bättre humör <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0