Rasmus uppträdande

Ja han ska ha ännu ett sådant i skolan nu igen, och jag orkar inte följa med..
Mamma har frågat mig trettio gånger och Rasmus en gång. Hur många gånger ska man behöva säge nej?
10 min innan dem går härifrån ropar mamma;
"Du ska inte med då?"
"Nej.."
"Han vill verkligen att du följer med."

SNÄLLA. Vill du verkligen att jag ska gå av rent dåligt samvete? För det är ju det jag får..
 Jag har jobbat, pluggat, praktiserat och varit i skolan i fucking 3 veckor. Jag vill ha tid för mig själv, jag vill bara sitta och häcka när jag är hemma.
Visst jag kanske inte är med på allt hela tiden, men vi ses VARJE dag, men trots detta får man höra hur oengagerad man är och hur elak man är.
Tror dom seriöst att det får mig att vilja gå med då? Snarare tvärtom.
Tyvärr har jag världens mest högljudda samvete som inte låter mig vara ifred.
Magen pirrar av dåligt samvete. Nästa gång kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0