Sjukhus Praktik

SÅ har varit på hjärtavdelningen på Karolinska sjukhuset den senaste veckan. Har jobbat 7 dagar i rad och vaknade imorse av att jag verkligen var helt körd (som vi kvinnor kan vara en gång i månaden.) men fick iaf en ledig dag ^^'

Har dock lärt mig en massa nytt där borta;
Saturation
Blodsocker
EKG
Blodtryck (manuellt och maskin)

Blodprov (lite läskigt, så har inte vågat testa än)
Lindningsteknik


och en massa roligt <3 Min handledare är också helt underbar. Hon är lika gammal som min storebror och vi har precis samma humor :)
Hon sa faktiskt i fredags att det skulle bli tråkigt när jag åkte tillbaka till skolan och jag föreslog att hon skulle flirta med sin chef så att jag fick stanna till studenten (;
Hon gav ifrån sig en entusiastiskt "Ja!" så vi får se hur det blir :)

Hoppas också på att få vara med vid en angio-undersökning :D

*Glad men trött Cat vinkar hejdå*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0